ZALITA VS AIN


Babak Cinta Untuk Ain:-

ZALITA: Shahrul saya cintakan awak!

SHAHRUL: Awak tak boleh macam ni. Awak kawan Ain.

ZALITA: Kenapa awak cari Ain? Ain tak nak dicari! Awak tak nampak ke saya sayangkan awak?

SHAHRUL: Saya cerita masalah saya pada awak supaya awak beritahu Ain. Awak tak
sepatutnya buat Ain macam ni.. Ain percayakan awak..Awak kawan baik dia..Awak
tikam dari belakang!..Sepatutnya awak jaga hubungan kita!...

Kejikan emm...pada pendapat anda, jika anda mengaku diri anda sebagai sahabat kepada rakan
baik anda...tegakah anda menikamnya dari belakang, dari depan, dari kiri, dari kanan, dari atas, dari bawah..atau di mana penjuru sekalipun..tegakah anda?!...

Kejikan emm...pada pendapat anda, jika anda mengaku diri anda sebagai sahabat kepada rakan baik anda...tegakah anda mendapat nama, kuasa, pangkat, cinta yang bersifat dunia dengan menikmatinya dari kesusahan rakan-rakan yang lain? Tegakah anda?!...Fikirkanlah...kerana ia bisa jadi jatuh pada talak penganiayaan pada insan yang lain..ehmm..

Soalan di atas adalah soalan kecekapan minda..


Sekadar untuk berkongsi dan renungan bersama:

Wahai telinga yang mendengar...
Mendengarlah dengan rasa takwa...
Wahai bibir yang berkata-kata...
Berkata-katalah dengan Zikrullah...
Wahai jiwa yang hidup...
Hiduplah dengan kasih sayang...
Wahai jantung yang berdegup...
Berdeguplah dengan kalimah Lailahaillallah..

0 ulasan:

 
Copyright © AKU