hanya secebis kedamaian...



Aku..seawal subuh hari raya...bersiap sedia untuk pulang beraya ke halaman nenda tersayang...

Hari raya pertama...





titi kedua yang dibina arwah atuk..tempat aku suka menjuntaikan kaki sambil memancing ikan best aku..ikan puyu sambil mengintai burung raja wali kebiruan... dan tempat arwah atuk benar2 marah pada aku..sebab..aku main ikan yang berada dalam sangkar yang dibuat arwah atuk sendiri..huwaaaaa...




gambar dari atas titi...air parit naik..sbb padi dah naik..byk air diperlukan untuk disalurkan ke tali air melalui kunci air...rasanyalah...tapi..kalau hujan banyak sangat..habislah padi... masa kecit aku teringin sangat nak mandi kat parit ni..dulu air bersih sangat..siap ada teratai..tapi apakan daya..aku xpandai berenang...













beginilah pemandangan di sekeliling umah nenda aku...tempat yang aku paling suka sekali...dulu masa aku kecit bolehlah aku berlari di batas-batas sawah sorang2...keanak-anakan..skang xlehla..aku teringat ular sawa...yang aku boleh mengangin-anginkan diri sambil diulit impian dan harapan akan datang...

for sure..bila disini aku berasa damai..bebas dari kota...sehingga aku tak berfikir satu pun di kl...orang yang membesar di kota mcm aku...mmg nak lari ke sini...tapi..tempat yang paling sesuai...aku rasa yang ada pokok padi....heheheh dan yang pasti..lebih mendamaikan kalau kita tahu menjaga hubungan kita dengan tuhan, manusia dan makhluk yang lain...

korangkan suka tengok citer nur kasih...dah dekat dah ngan umah nenda aku...view nur kasih mmg cantik...

dikesempatan ini...dengan merendah hati..aku memohon maaf kepada semua sekiranya ada salah dan silap...(mestilah ada)..















































0 ulasan:

 
Copyright © AKU