KEMANISAN BERPUASA...


hmm jem la pulak kat federal highway ni..banyakbetul kereta hari ni sampai xbergerak..sampai aku boleh tertido berkali2..naik pukul 5.30.akhirnya sampai gak kat kl sentral tapi jam 7..huhu cepat cepat lagi 1/2 jam nak berbuka..hmm xpelah gi jelah 7 E..air kotak spare..cap crisenthemum

ha tu dia U76
ha tu dia u68
ha tu dia u60

TAPI semua bus xtunggu lama..blah gitu jek..oi aku baru nak lintas..tolongla tunggu..

nasib la baik u70 sebab aku yang terpacak dulu sebelum u70..hehe

aku: pakcik takleh topup..
pakcik: cuba belakangkan duit tu
aku: dah tak bleh gak.
pakcik: tunggu ye..kamu ada berapa?
aku: rm5.
pakcik:kita cuba topup sekali lagi
aku: pakcik tak boleh ke pakcik amik rm5 ni pastu bagi saya rm3 (tiket rm2)
pakcik: boleh..tapiiiiii saya nak topupkan sebab senang awak lepas ni..
aku: ok..pakcik selamat berbuka ;)
pakcik: belum lagi..baru pukul 7..hehehh
pakcik: ok dah topup..aih..banyak lagi topup awak..
aku: ya sbb saya banyak keluar ;)


meraban tengah carik tempat duduk...port belakang..aishhhh dah 7.15...
hukkk..semua warga asing..maknanya yang berpuasa aku n pakcik?

meraban cari ear phone..cepat2 buka radio..mana chanel azan ni..
alamak dah azan..kesian pakcik tu..

eh xsemena2 aku dah sampai depan sebelah driver (kewajipan sesama islam adalah ingat mengingati antara satu sama lain) ehehhehe

aku: pakcik..dah azan ;)
pakcik:ya..ni pun ada orang call bagitau azan..awak berbuka apa?
aku: air je pakcik..
pakcik: saya pun air je..
aku: pakcik habis shift bila?
pakcik: sekejap lagi habis la..ni nak kena sampai puchong dulu..diorang (member) dah tunggu kat sana..mana boleh tak tunggu otai (pakcik)...
aku: hahahahah pakcik rumah saya dah dekat.kat depan tu je lagi.
pakcik: kat mana?
aku: depan hotel pearl..depan pasaraya central..
pakcik: owh flat tu (low cost apartment)..blok mana?
aku: D
pakcik: haaaahhhh saya tinggal kat situ la..
aku:lorrr
pakcik: tingkat berapa?saya tingkat 2.
aku: tingkat 13.
pakcik: eh tingkat 13 kan ada orang keje rapid.biasa tengok? tu kawan saya:
aku: ada..pakcik saya nak tanya boleh?
pakcik: apa?
aku: hari tu saya ada baca iklan rapid jawatan kosong..pasal technition/ mechanic. saya ada pelajar pekak yang masih belum dapat kerja..diorang belajar mechanical..adalah boleh repair skit..ada tak peluang untuk diorang keje dengan rapid..kesian diorang..belajar tapi susah nak dapat keje yang sesuai..
pakcik: sebenarnya ada..bas ni pun bus oku juge..cubalah..kamu pergi kat pejabat tu..tau kan mana..atau kamu pergi kat cosway tu tapi tingkat sekian sekian..kamu jumpa haji ibrahim..insyallah dapat..minta dia (pelajar) siapkan resume dan sijil yang ada..
aku: (alhamdulillah)..haji ibrahim ye pakcik..terima kasih..insyallah nanti saya jumpa dia.
aku: pakcik dah nak sampai dah..jumpa lagi
pakcik: hihihihii ye kat flat tu je..insyallah jumpa ;)




0 ulasan:

 
Copyright © AKU